Tworzenie dobrej kampanii

W większości demokracji liberalnych kluczem do odniesienia wyborczego sukcesu jest kampania przedwyborcza. W licznych rozwiniętych mocno krajach jak USA do polityki coraz częściej wkradają się więc specjaliści od marketingu i doradcy wizerunkowi a nawet stratedzy korporacyjni, którzy na co dzień zajmują się kreowaniem wizerunku swojej marki lub wprowadzaniem nowego produktu czy usługi na rynek. W istocie jednak politycy i ich partie w niczym nie różnią się od globalnych korporacji i z tego względu stosowanie wiedzy marketingowej do promowania danego partyjnego ugrupowania jest ważnym elementem przygotowywania się do kampanii. Niekiedy jedno słowo polityka, który nagle zaskoczony widokiem kamer czy fotoreporterów pod swoim domem z samego rana rzuca coś mimochodem, może zrujnować jego start w wyborach. Media dzięki Internetowi potrafią dzisiaj w ciągu kilku krótkich godzin zainteresować nie tylko miliony obywateli swojego kraju, ale także opinię publiczną sąsiadów i odległych mocarstw. W ten sposób politycy podejmujący złe decyzje natychmiastowo tracą w sondażach publikowanych niejednokrotnie w ciągu kilkudziesięciu godzin od skandalicznego wystąpienia. Sondaże te niejednokrotnie jednak same w sobie są zamawiane i ich konkretne a nie inne wyniki mają na celu przyniesienie zysków lub strat.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.