Współczesne media a kształtowanie wizerunku

Obecnie osoby zajmując się rządzeniem praktycznie nie mogą istnieć bez dobrego wizerunku. Dlatego też polityka połączyła się z marketingiem i tak zwanym PR, czyli public relations. Wprowadzono konkretne zasady, zadbano chociażby o tak zwany dress-code, czyli to, jak polityk powinien wyglądać, a także jak ma stać, jak ma gestykulować, jak ma mówić, o czym ma mówić, a o czym nie i tak dalej. Ostatecznie zbiór zasad stał się tak duży, że konieczni byli tak zwani trenerzy, zawodowo zajmujący się kreowaniem wizerunku. W końcu powstały nawet firmy, które zajmowały się tylko tym. Jednakże polityka to nie tylko kraj, ale też mniejsze, regionalne ośrodki, lub nawet firmy, które dbają chociażby o swój wizerunek. Wtedy polityka nie dotyczy już rządzenia, ale na przykład sposobów zatrudniania i zwalniania pracowników. Dlaczego zagadnienie, które miało dotyczyć przede wszystkim podejmowania trafnych decyzji związanych z chociażby budżetem potrzebuje takiego wsparcia ze strony ekspertów? Wynika to z faktu, że najważniejsze dla polityka są nastroje ludzkie. Tych nie sposób kreować bez znajomości technik umożliwiających ich zmianę. Dlatego też wielu wspomnianych ekspertów to z wykształcenia psycholodzy lub socjologowie. Dopiero dogłębne poznanie mechanizmów, jakie mają wpływ na ludzkie zachowania i postawy pozwala na ich zmianę, lub też podejmowanie decyzji, które zostaną przedstawione w taki sposób, aby nie być niepopularnymi.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.