Definicja wypadku w pracy, jakkolwiek wydaje się być dość oczywista, często bywa interpretowana w różny sposób. Każdy, kto kiedykolwiek znalazł się w takiej sytuacji, na pewno zdaje sobie niestety sprawę, że odszkodowanie za wypadek w pracy, które teoretycznie powinno należeć się wtedy bez większej łaski, to niekoniecznie prosta sprawa.
Nie wszyscy pracujący świadomi są faktu, że w przypadku ulegnięcia wypadkowi przy pracy, procedura mająca skutkować wypłatą odszkodowania nie jest wszczynana samoistnie, z urzędu. Konieczne jest złożenie odpowiedniego wniosku do ZUS albo wystąpienie z roszczeniem bezpośrednio do pracodawcy ? istnieją dwie drogi.
Konieczne jest udowodnienie, że w momencie wypadku wykonywało się obowiązki służbowe na rzecz pracodawcy. O ile dla osób zatrudnionych w jednym miejscu jest to stosunkowo proste, w przypadku pracowników terenowych, dowodem takim może być wydruk z kalendarza CRM, dlatego bardzo istotne jest jego bieżące wypełnianie – wpisy dodane po dacie wypadku mogą nie być respektowane.